Droger för att bota drogberoenden

Va många år sen jag hörde nått om ibogain nu. Ibogain är en hallucigen drog som hjälpt en hel del missbrukare att sluta med sitt beroende och för många har ibogain vart det enda som hjälpt dom. Enda nackdelen som jag ser med behandlingen är att den är dyr då de bara finns ett fåtal behandlingcenter som har tillstånd till att göra en sådan behandling och varje behandling kostar typ 20tusen har jag för mig.  Vissa som gått behandlingen har avslutat sitt missbruk efter en gång men hur många missbrukare har 20tusen kronor att lägga ut? Klinikerna ligger också utomlands då ibogain är förbjudet i Sverige trotts sin bevisade effekt.

Under flera århundraden har hallicugener botat olika missbruk och andra psykiska problem.
Jag har sett många dokumentärer från 60-70 talet där dom tex botat alkohlism med hjälp av lsd och psilocybin svampar.
Resultaten har slaget alla andra behandlingsmetoder. Men endå är dessa metoder kriminalliserade i nästan alla länder.

Istället har vi i dag subitex som man ger till heroinister och vad leder det till? jo att man byter ett missbruk mot ett annat.

Hallicugener har inte samma struktur som heroin och andra droger då du inte kan bli beroende av en hallicugen därför tycker jag det är ytterst lämpligt att byta ut tex subutex mot en ibogainbehandling.


 vill ni läsa mer om ibogain så rekommenderar jag starkt  http://www.ibogain.se/       Där kan ni läsa mer ingående om de jag taget upp. Tror även dom har missbrukare som med egna ord beskriver hur dom upplevde behandlingen och dom resultat dom fick ut av det hela.

ytterligare länkar som är bra inom ämnet finner ni här (dock på engelska) http://www.erowid.org/chemicals/ibogaine/ibogaine.shtml  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0