Israel och Palestina

Enda det står om i tidningarna i dag. Har inte ens orkat läsa skiten då jag anser att massmedia i Sverige inte direkt ger en verklig bild av vad som händer palestinierna. Varför undrar ni kanske jo för om man kollar vilka som äger eller har ett finger med i dom större tidningarna så är de just judar. lika dant med reportrarna nere i israel, majoriteten är judar där med

SvD:s Israel-korrespondent Cordelia Edvardson  "påpekar  själv att en majoritet av den utländska presskåren i Israel faktiskt själva är judar" (se SvD, 5/11-2002).

Så vill man ha en verklig bild av vad som händer där nere så är de bara att leta upp en utlänsk granne med parabol och kolla på arabiska nyheter.

För övrigt har jag vart på arbetsförnedringen i dag och blev informerad om att jag ska få 129kr om dagen. Jiiiiippi Det räcker inte ens till hyran. Blev nästan depprimerad så gick och köpte mig några öl som jag ska trösta mig med i kväll. Det är ju endå lillLördag hehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0