Känslan av att vara misslyckad

Förlorade mitt jobb för några månader sen och sitter nu och försöker skriva personliga brev till lite företag. Har kommet en liten bit men allt tänkande har fått mig att få ont i huvudet. Sen kommer tankarna om dom kommer att be om att få ett utdrag ur brottsregistret, nu för tiden blir ju sånt vanligare.
För 9 år sen fick jag min första dom, eftersom det var en lite grövre brottsrubrisering så står man med i brottsregistret i 10 år. Det gör att arbetsgivarna inte direkt hurrar över att se skiten.

Spelar ingen roll att man skött sig i alla fall 6år nu och levt ett svensson liv. Det utdraget som dom brukar vilja ha förstör väldigt mycke. som föredetta kriminell så är man nånstans mellan kriminell och vanlig svensson, du är inte accepterad i den kriminella världen och i den vanliga världen har du fortfarande stämpeln som kriminell.

Men det ska bli roligt och se om man får nått nytt jobb detta år. Jag är ju inte direkt kräsen av mig så det mesta skulle duga förutom inom äldreomsorgen men där lär dom endå kolla upp mig.

Hittade en busringning på youtube som muntrade upp mig rejält. Hoppas den muntrar upp någon annan vilsen själ där ute.


Kommentarer
Postat av: johnny

Tja!

Det är ingen dans på rosor att ha ett register. Själv har jag inte stött på patrull än, men det verkar oundvikligt.

Angående bärsen så bör jag väl få reda på vem du är innan, eller?

2009-01-07 @ 19:37:52
URL: http://joasson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0